fredag 26 oktober 2012

26 oktober

Jag lever! Känns som det är väldigt mycket hela tiden och jag som inte bara kan låta saker vara blir uppstressad... Dagar blir veckor och tiden flyger iväg, vi har nu varit Hoforsbor i 15 veckor... det känns bra, även om jag måste erkänna att jag saknar Falun o jag kommer nog alltid att göra det. Men det finns många för- och nackdelar med allt. Det mesta för familjen har blivit bättre men för min del kräver det 1 timme och 25 varje morgon för att ta mej till jobbet och det är krävande... Klockan ringer 5.18 varje morgon!!! Ni som känner mej vet att jag är ingen morgonpigg människa! Somnar så fort jag sätter mej på tåget mot Borlänge, jag har ännu inte missat att stiga av i Borlänge, peppar peppar! Måste dock erkänna att jag blivit väckt någon gång... snälla människor som vet att jag ska av, thank U!

Annars hemma har vi haft sjukstuga, förkylningar, tråkigt! Jag har kommit igång och tränat innebandy, också det med blandade känslor, ibland så roligt som det kan vara, medans ibland bara -bläää! Men men, får väl göra det jag kan för att det ska bli roligare! Konditionen bör förbättras en del och några bekvämlighetskilon har ju också smygit sej på, sen en något positivare inställning hos mej själv kanske skulle kunna vara bra... Vi har match i helgen, hoppas det blir skoj, med bra spel och många mål!

Igår fyllde min pappa 57år, vad ger man en pappa som har allt... Vi överaskade med att jag och min syster med familj fixade middag - tacogratäng och mumsig kladdkaka med apelsinkrokant, vi tog med allt och överaskade honom! Kul!

Idag är det lyxfredag - äntligen tjejmiddag med syjuntegänget, det brukar ge mej positiv energi! Måste tyvärr köra bil då det är i borlänge! Det hade suttit fint med rödvin... :-) men får hålla tummarna för att det blir lite party den 3:e istället...



Kramar/ Cecilia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar